Association la G.U.I.L.D

Gradignan Univers Imaginaires et LuDiques

AccueilS'enregistrerConnexion

News Command books et Theme Force books

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Aller en bas 
AuteurMessage
ealthril
Membre Actif
Membre Actif

MessageSujet: News Command books et Theme Force books   12.08.16 9:37

Je vous copie ça du forum US, où c'est plus moins certain :

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]

I’ve had a lot of players ask me questions about how Privateer Press will be releasing new product. I’ve spent a lot of time doing research on the subject by listening to keynotes, asking questions of Privateer Press staff, and reading information sent to retailers. Here is a summary of this information:

Command Books:

-The Command Books are expected to start releasing around December.
-Trolls and Menoth will be the first Command Books
-Command Books should release two per month, and should be finished by Lock & Load
-Mercs, Minions, and Convergence will not receive Command Books
-A Command Book will have all of the currently released warcasters or warlocks, all of the currently released warjacks or warbeasts, and some units and solos that are mostly support staff (the Choir of Menoth would be a good example).
-The Command Books will have at least two Theme Forces in them
-Command books will have 3-4 new models in them

Once the Command Books release, Privateer Press will begin releasing Theme Force Books.

-The Theme Force Books are the method that Privateer Press will use to expand the game.
-There will no longer be anthology books that contain releases for each faction in the book, although they may return in the future
-Model releases will no longer be symmetrical. For example, one faction may receive a new colossal when the other factions do not.
-Example Theme Force Books that will be coming out are a Trencher theme force and a Man O War theme force.
-A Theme Force Book will not always have a new caster in it.
-Factions should receive around one Theme Force Book per year.
-The intent is to have most of the models in Theme Force Books available very soon after the release of the book.
-Mercs Theme Force Books will follow the old sub faction contract and Pact set up with Rhul, Blindwater, llalese Resistance, etc.
-There will be a method to release some models outside of Command Books or Theme Force Books
-Theme Force Books will have 6-10 new models in them

As always, this information is accurate to the best of my knowledge, but Privateer Press may end up changing their release strategies.

A prendre avec des pincettes toutefois...

Perso, je fais confiance à PP pour garder un équilibre du jeu, mais c'est dommage de quitter ce modèle de sortir des figs pour chaque faction au même moment, c'était un des avantages qui m'avait fait venir à WmH.

Le post original avec les commentaires de PPS_Will :

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]

Membre du Consortium
Membre du Consortium

MessageSujet: Re: News Command books et Theme Force books   16.08.16 22:29

Merci pour les infos,
Je comprends mieux le paragraphe forces thématiques du livre de règles qui dit que celles ci sont decrites dans les livres de faction warmachines, on va donc être servi au fur et à mesure,
Et ça confirme ce que j'avais lu je sais plus où en rumeurs :
Convergence n'est plus une faction au sens strict, pas de command book, rien sur eux dans le grand livre de règles (dans la présentation des factions)
Revenir en haut Aller en bas

News Command books et Theme Force books
Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Revenir en haut 
Page 1 sur 1